روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و در روند پیدایش و رشد سازمانهای نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمان با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان،گروههای تاثیرگذار و تاثیرپذیر از سازمان، افکار عمومی، رسانه ها و سازمانهای دیگر ایجاد شده است.
روابط عمومی ها پل ارتباطی بین دستگاههای اجرایی و مردم هستند اما به نظر میرسد این پل به جاده ای یک طرفه منتهی شده است و باید بار دیگر بین مردم و دستگاهها پل یا جاده ای دو طرفه زد. به این معنا که مدیران روابط عمومی در قبال مردم مسوولیت دارند و مردم نیز از روابط عمومی ها حق مطالبه دارند.
روابط عمومی ها با ایفای کارکردهای اطلاع رسانی و اطلاع یابی، ایجاد و حفظ ارتباطات دو سویه و تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان به سازمان، کمک به مدیریت برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرشهای مخاطبان با سازمان و نزدیک کردن اقدامات و نگرشهای سازمان با مخاطبان به پویایی و رشد و توسعه سازمان در محیط و در راه رسیدن به اهداف و استراتژیهای آن کمک می کنند.
- روابط عمومی یک وظیفه برجسته مدیریتی است که می تواند به عنوان بازوی اصلی مدیران دستگاهها در دستیابی به اهداف ایفای نقش نماید.
- تخصصی عمل کردن و آگاهی از کار روابط عمومی، نیز بخش مهمی از وظایف روابط عمومی هاست.
- پیام اصلی روابط عمومی ها باید اشاعه صداقت به مردم در تابلوی زرینی از خدمت در سیستم و بدنه دستگاه اجرایی باشد.
- روابط عمومی ها می توانند افکار عمومی و دید مثبت آنان را نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی افزایش دهند و آیینه تمام نمای عملکرد دستگاههای اجرایی باشند.
با این حال، روابط عمومی ها، مظلوم ترین بخش هر سازمان هستند. در واقع همه کارهای سازمان بر عهده این بخش است اما در نهایت همه تلاشها به نام افراد دیگر تمام می شود. نکته قابل توجه این است که روابط عمومی ها هر کاری را برای سازمانها انجام می دهند اما در نهایت گفته می شود که هیچ کاری انجام نداده اند.
گفتگو با غلامرضا کاظمیدینان : روابطعمومیها فکر میکردند با پول رسانهها را میتوانند بخرند
روابط ,عمومی ,سازمان ,ها ,مردم ,مخاطبان ,روابط عمومی ,عمومی ها ,است که ,دستگاههای اجرایی ,در نهایت ,عملکرد دستگاههای اجرایی
درباره این سایت